PRESS RELEASE

Public Information Officer Contact:                                               FOR IMMEDIATE RELEASE Laura Medina | (530) 934-6588                                                                  Date: June 19, 2023

Glenn County Public Health to Conduct a Health-Related Survey by Phone

GLENN COUNTY, CA — Glenn County Public Health is working with The Logit Research Group to conduct health-related telephone surveys based on the Behavioral Risk Factor Surveillance System (BRFSS) from the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Between June 21- July 31, 2023, Glenn County residents will be randomly selected and called on their landline or cell phone to take a 20 to 25-minute survey. Public Health has chosen to conduct phone surveys to gather input from a diverse range of community members. The input will provide a snapshot of the county’s current health status and identify areas for improvement.

The survey is part of the Community Health Assessment conducted by Glenn County Public Health to gather information on our community’s top health issues and concerns. By participating in this survey, community members will provide valuable insights and data that will shape Public Health’s programs, services, and health promotion activities to better meet the health needs of Glenn County’s children, youth, families, and seniors.

The BRFSS survey was specifically selected as it is the nation's leading system of health- related telephone surveys that collects data about residents regarding their health- related risk behaviors, chronic health conditions, and use of preventive services. The survey is convenient as it can be done in the comfort of the participant’s home, at a time that works best for them, and any question the participant does not wish to answer can be skipped. This survey is voluntary. All information provided is confidential, and results will be combined so no individual responses will be identifiable. The Logit Research Group will not ask for social security numbers or credit card information.

Glenn County Public Health would like to thank the community in advance for participating in this survey that will contribute to positive changes. For questions, please call Public Health at (530)934-6588 or 1-800-655-5418. Additional information on the BRFSS survey can be found here: https://www.cdc.gov/brfss/factsheets/pdf/brfss- history.pdf.

-END-

COMUNICADO DE PRENSA

Portavoz:                                                                                 PARA PUBLICACIÓN INMEDIATA

Laura Medina | (530)934-6588                                            Fecha: 19 de junio del 2023

Salud Pública del Condado de Glenn realizará una encuesta relacionada con la salud por teléfono

CONDADO DE GLENN, CA — El Departamento de Salud Pública del Condado de Glenn está trabajando con The Logit Research Group para realizar encuestas telefónicas relacionadas con la salud basadas en el Sistema de Vigilancia de Factores de Riesgo del Comportamiento (BRFSS) de los Centros para el Control y la Prevención de Enfermedades (CDC). Entre el 21 de junio y el 31 de julio de 2023, los residentes del condado de Glenn serán seleccionados al azar y llamados a su teléfono fijo o celular para realizar una encuesta de 20 a 25 minutos. Salud Pública ha optado por realizar encuestas telefónicas para tener amplia representación de miembros de la comunidad. La información proporcionará el estado de salud actual del condado e identificará áreas para mejorar.

La encuesta es parte de la Evaluación de Salud Comunitaria realizada por Salud Pública del Condado de Glenn para recopilar información sobre los principales problemas y preocupaciones de salud de nuestra comunidad. Al participar en esta encuesta, los miembros de la comunidad proporcionarán información y datos valiosos que darán forma a los programas, servicios y actividades de promoción de la salud de Salud Pública para satisfacer mejor las necesidades de salud de los niños, jóvenes, familias y personas mayores del condado de Glenn.

La encuesta BRFSS fue seleccionada específicamente porque es el sistema líder nacional de encuestas telefónicas relacionadas con la salud que recopila datos sobre los residentes con respecto a sus comportamientos de riesgo relacionados con la salud, condiciones de salud crónicas y uso de servicios preventivos. La encuesta es conveniente ya que se puede realizar en la comodidad de la casa del participante, en el momento que mejor le convenga, y cualquier pregunta que el participante no desee responder se puede omitir. Esta encuesta es voluntaria. Toda la información proporcionada es confidencial y los resultados se combinarán para que no se

identifiquen las respuestas individuales. The Logit Research Group no solicitará números de seguro social ni información de tarjetas de crédito.

El Departamento de Salud Pública del Condado de Glenn desea agradecer de antemano a la comunidad por participar en esta encuesta que contribuirá a cambios positivos. Si tiene preguntas, llame a Salud Pública al (530) 934-6588 o al 1-800-655-5418. Puede encontrar información adicional sobre la encuesta BRFSS aquí, https://www.cdc.gov/brfss/index.html y seleccionando “Español” en la parte de arriba.

-FIN-